Elektronik beyanname sözleşmesinin mükelef tarafından iptal edilmesi ve iptal bilgisinin vergi dairesine veya internet vergi dairesine bildirimi

T.C.

 GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

 DENİZLİ VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

 MÜKELLEF HİZMETLERİ GRUP MÜDÜRLÜĞÜ

 Sayı : 95133703-105[257/2013/...]-107                                                      

Konu : Elektronik beyanname sözleşmesinin

 mükelef tarafından iptal edilmesi ve

 iptal bilgisinin vergi dairesine veya

 internet vergi dairesine bildirimi

 İlgi : ... tarih ve ... kayıt nolu özelge talep formunuz.

 23/09/2013

 İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, müşterilerinizin beyannamelerini elektronik ortamda gönderebilmek için yaptığınız

 sözleşmelere istinaden e-Beyanname sözleşmelerini kendi sisteminizden bildirdiğiniz, aynı şekilde sözleşme iptallarini de

 kendi sisteminizden yaptığınız belirtilerek, bir mükelle n kendisiyle yapmış olduğunuz bu sözleşmeyi iptal etme hakkının

 bulunup bulunmadığı ile sisteme müdahale edip edemeyeceği hakkında bilgi istenilmektedir.

 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4)

 numaralı bendinde yer alan düzenleme ile Maliye Bakanlığı, vergi beyannameleri ve bildirimlerin şifre, elektronik imza

 veya diğer güvenlik araçları konulmak suretiyle internet de

 dahil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında verilmesi, beyanname ve bildirimlerin yetki verilmiş

 gerçek veya tüzel kişiler aracı kılınarak gönderilmesi hususlarında izin vermeye veya zorunluluk getirmeye yetkili

 kılınmıştır.

 Bu yetkiye istinaden, beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi hususuna ilişkin açıklamalar 340, 346, 357, 367,

 373, 376, 386 ve 405 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde yapılmıştır.

 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde; yetki verilmiş meslek mensupları, aralarında hizmet sözleşmesi

 bulunan müşterilerine ait beyannameleri elektronik ortamda gönderebilmeleri için müşterileriyle adı geçen Tebliğin

 ekinde yer alan "Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi" ni, münferit talepte bulunan müşterileriyle de

 örneği anılan Tebliğin ekinde yer alan "Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi" ni düzenleyecekleri belirtilmiştir.

 Söz konusu Tebliğin ekinde yer alan, "Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk

 Sözleşmesi" nin 9 numaralı bendinde tara arın karşı tarafa yazı ile bildirmek şartıyla aralarındaki sözleşmeyi her zaman

 feshedebilecekleri, "Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi" nin 7 numaralı bendinde de tara arın karşı tarafa

 bildirmek şartıyla aralarındaki

 sözleşmeyi her zaman feshedebilecekleri belirtilmiştir.

405 Sıra Nolu Vergi Usul Genel Tebliği ile değiştirilen 340 Nolu VUK Genel Tebliğinin "V- ARACILIK YETKİSİ VERİLEN

 GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLER" başlıklı bölümünde yer alan "I-2.2 Süresi Sona Eren ya da İptal/Fesih Edilen Sözleşmelerin

 Elektronik Ortamda Bildirilmesi" alt başlıklı bölümünde ise;

 "Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinin/Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmelerinin süresinin

 sona ermesi, iptal ya da feshedilmesi durumunda buna ilişkin bilgi girişinin, sürenin sona erme tarihinden ya da

 iptal/fesih tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde meslek mensupları tarafından elektronik ortamda

 https://intvd.gib.gov.tr/ adresinde yer alan internet vergi dairesine yapılması gerekmektedir.

 Diğer taraftan mükelle er, istemeleri halinde meslek mensupları ile aralarında düzenlenen sözleşmenin süresinin sona

 erdiğini ya da iptal/fesih edildiğini bir dilekçe ile sürenin sona erme tarihinden ya da iptal/fesih tarihinden itibaren en geç

 15 gün içerisinde gelir/kurumlar vergisi yönünden bağlı oldukları vergi dairesine bildirebilecekleri gibi internet vergi

 dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifrelerinin bulunması durumunda sözleşmelerin sona erdiğine ya da iptal/fesih

 edildiğine ilişkin bilgi girişlerini https://intvd.gib.gov.tr/ adresinde yer alan internet  vergi dairesine elektronik ortamda

 yapabileceklerdir. Adi ortaklık, kollektif ve adi komandit ortaklıklar adına düzenlenmiş sözleşmelerde ise sözleşmenin

 süresinin sona erdiğine ya da iptal/fesih edildiğine ilişkin dilekçe ortaklığın katma değer vergisi yönünden bağlı olduğu

 vergi dairesine verilecektir."

 açıklamasına yer verilmiştir.

 Yukarıda yapılan açıklamalara göre, beyannameleri elektronik ortamda göndermek için mükelle e düzenlediğiniz

 Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi/Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi mükellef tarafından

 tarafınıza bildirilmek şartıyla her zaman feshedilebilir.

 Ayrıca, sisteme bilgi girişi yaptığınız Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmelerinden/Elektronik

 Beyanname Aracılık Sözleşmelerinden süresi sona eren ya da iptal/fesih edilenler, mükelle er tarafından istenilmesi

 halinde, süresinin sona erdiği ya da iptal/fesih edildiği tarihten itibaren en geç 15 gün içerisinde, gelir/kurumlar vergisi

 yönünden

 bağlı olduğu vergi dairesine bildirilebileceği gibi internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresinin bulunması

 durumunda sözleşmenin sona erdiğine ya da iptal/fesih edildiğine ilişkin bilgi girişleri https://intvd.gib.gov.tr/

 adresinde yer alan internet vergi dairesine elektronik ortamda yapılabilecektir.

 Bilgilerinize rica ederim.

 (*) Bu Özelge 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 413.maddesine dayanılarak verilmiştir.

 (**) İnceleme, yargı ya da uzlaşmada olduğu halde bu konuya ilişkin olarak yanlış bilgi verilmiş ise bu özelge geçersizdir.

 (***) Talebiniz üzerine tayin edilmiş olan bu özelgeye uygun işlem yapmanız hâlinde, bu illeriniz dolayısıyla vergi tarh

 edilmesi icap ederse, tarafınıza vergi cezası kesilmeyecek ve tarh edilen vergi için gecikme faizi hesaplanmayacaktır.